SKlep motoryzacyjny i warsztat w Rumii Samli
GWARANCJA I ZWROTY

Wszystkie dostępne w ofercie sklepu Samli części i akcesoria samochodowe objęte są gwarancją producentów. Dokonując zakupów w naszym sklepie możecie być Państwo pewni, że otrzymujecie towar najwyższej jakości z gwarancją ich niezawodności. Okres gwarancyjny produktów zależny jest od producenta – np. Przewody hamulcowe GOODRIDGE objęte są 12 miesięczną gwarancją.

Kto odpowiada za części sprzedawane w naszej hurtowi?

Jako sprzedawca za towar odpowiadamy zawsze – z mocy prawa. Jednocześnie gwarantem pozostaje producent danej części.

Czym jest gwarancja producenta na części motoryzacyjne?

Gwarancja producenta na części do samochodów osobowych i dostawczych to dobrowolne oświadczenie gwaranta (najczęściej producenta), zamieszczone w tzw. dokumencie gwarancyjnym. Może się również zdarzyć, że informacje o gwarancji  zostaną zamieszczone w reklamie dotyczącej właściwości danego produktu i to także jest wiążące.

Obowiązki/odpowiedzialność gwaranta/producenta części samochodowych za sprzedane produkty?

Do obowiązków gwaranta może należeć zamiana towaru na nowy,  naprawa sprzedanej części, zwrot ceny lub zapewnienie innych usług. Obowiązki gwaranta można jednocześnie rozumieć jako uprawnienia kupującego.

Na jak długo wydawana jest gwarancja na części samochodowe?

To sam producent decyduje o czasie trwania gwarancji na poszczególne produkty. W sytuacji kiedy termin gwarancji nie został jasno określony czas na złożenie reklamacji na podstawie gwarancji producenta wynosi dla kupującego dwa lata od dnia zakupu towaru/produktu/części.

Jeżeli po złożeniu reklamacji okaże się np. że dana cześć została wymieniona na nową to termin gwarancji określonej przez producenta w pierwotnym dokumencie gwarancyjnym zaczyna biec od początku.

Jak długo trwa procedura gwarancyjna? Ile czasu producent ma na naprawienie reklamowanej części lub jej wymianę na nową?

Producent ma obowiązek na swój koszt dostarczyć oraz wykonać uprawnienia wynikające z gwarancji producenta (np. wydanie nowej rzeczy, zwrot ceny, usunięcie usterki) w terminie określonym w wydanej gwarancji. Termin taki może wynosić np. 21, 30, 60 dni w zależności od wielu czynników. W sytuacji kiedy czas nie został określony obowiązki gwarancyjne producenta powinny zostać wykonane to w ciągu 14 dni od dnia dostarczenia reklamowanej rzeczy gwarantowi.

Kto wydaje dokument gwarancji?

Jako sprzedawca mamy obowiązek wydać klientowi, wraz z towarem, dokument gwarancyjny.

Copyright © 2020 Samli

Znajdź nas na